REGULAMIN ZAKUPU TOWARÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM WWW.DOMINASHOP.PL
1. Postanowienia wstępne
1.1. Podstawowe informacje o firmie.
Spółka KRÓL Shops s.r.o., z siedzibą pod adresem Benadova 19, 040 22 Košice, Słowacja, wpisana do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Koszycach I. , Wydział: Sro, Wpis: 36274/V, REGON: 47 902 388, NIP: 2024 133 837, firma reprezentowana jest przez: Dominika Božena Król, która jest dyrektorem zarządzającym (osobą kontaktową). Spółka została założona według prawa Republiki Słowackiej.
Spółka KRÓL Shops s.r.o. za pośrednictwem osoby trzeciej prowadzi sklep internetowy na stronie
www.dominashop.pl (zwany dalej również „portalem zakupowym”), wykorzystując również alternatywne domeny tego samego operatora i właściciela.
Jeżeli w ramach tego REGULAMINU używana jest domena alternatywna, nie następuje zmiana operatora ani sprzedawcy. Za pośrednictwem portalu osoba trzecia (zwana dalej „kupującym”) ma możliwość przeglądania i wybierania towarów na portalu zakupowym i jednocześnie na warunkach określonych w niniejszym regulaminie (dalej „REGULAMIN”), osoba ta w statusie prawnym kupującego ma możliwość kupowania i opłacania uzgodnionych cen zakupu.
REGULAMIN zakupu przygotowywany jest zgodnie z właściwymi przepisami ustawy nr. 102/2014 Sb. o ochronie konsumentów w zakresie sprzedaży towarów lub świadczenia usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa, ich celem jest udzielenie konsumentowi (kupującemu) wszelkich informacji związanych z zakupem towarów za pośrednictwem portalu sklepowego
www.dominashop.pl
1.2 Dane kontaktowe
Adres e-mail Sprzedawcy:
info@dominashop.pl
Numer telefonu Sprzedawcy:
+48 888 997 928
Godziny pracy centrum reklamacyjnego: w dni robocze od poniedziałku do piątku od 09:00 do 16:00 z wyjątkiem dni wolnych od pracy i świąt państwowych
Połączenie bankowe:
mBank S.A.
Numer konta: 44 1140 2004 0000 3102 8170 0617
IBAN: PL44 1140 2004 0000 3102 8170 0617
Kod SWIFT / BIC: BREXPLPWMBK
Firma zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji danych podanych w tym REGULAMINIE za pośrednictwem strony internetowej
www.dominashop.pl
1.3 Treść i charakter prawny warunków handlowych
Ten REGULAMIN reguluje stosunki prawne pomiędzy KRÓL Shops s.r.o. jako sprzedawc i kupującym, który zgodnie z niniejszymi REGULAMINEM i zgodnie z nim wyraża zainteresowanie zakupem towarów na stronie
www.dominashop.pl
Te stosunki prawne między sprzedającym a kupującym wynikające z zakupu, dostawy towarów i reklamacji wad towarów, w zależności od ich treści i uczestników zakupu, są odpowiednio regulowane przepisami odpowiedniego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności Kodeksu Cywilnego Republiki Słowackiej i Kodeksu Handlowego.
Niniejsze Warunki regulują również prawa i obowiązki kontrahentów do momentu zawarcia umowy kupna na podstawie rejestracji osoby kupującego. Wzajemne stosunki między sprzedającym a kupującym reguluje również Procedura Reklamacyjna sklepu internetowego
www.dominashop.pl (dalej „Procedura Reklamacyjna”) i określona jest w punkcie 5 niniejszego REGULAMINU.
Na potrzeby niniejszego Regulaminu wyjaśniamy terminy:
a)
Kupujący, znacza podmiot stosunku prawnego (prawny, osoba fizyczna, a także klient hurtowy), który za pośrednictwem portalu zakupowego
www.dominashop.pl nawiązuje stosunek umowny ze Sprzedawcą i zawiera ze Sprzedawcą umowę na odległość oraz po spełnieniu wymaganych prawem warunków pozycję konsumenta w relacji handlowo-biznesowej, i można go określić jako tzw. Klienta końcowego.
b)
Sprzedawca, oznacza operatora lub właściciela sklepu zakupowego
www.dominashop.pl, którym jest spółka KRÓL Shops s.r.o. z siedzibą na ulicy Benadova 19, 040 22 Košice, Słowacja, firma wpisana do rejestru handlowego Sądu Rejonowego w Koszycach I., Wydział: Sro, Numer akt: 36274 / V, REGON: 47 902 388, NIP: 2024 133 837, reprezentowana przez: Dominika Bożena Król, dyrektor firmy.
Ten REGULAMIN stanowi integralną część umowy zawartej między sprzedającym a kupującym.
1.4. Informacje i warunki przy zakupie towarów
W nawiązaniu do postanowień § 2 ust. 1 ustawy nr. 102/2014 Sb. o ochronie konsumentów w zakresie sprzedaży towarów lub świadczenia usług na podstawie umowy zawieranej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa, stosunku prawnego pomiędzy sprzedawcą a kupującym w ramach niniejszego PO, tzw. Na podstawie umowy zawieranej na odległość, ja. umowa między Sprzedawcą a Konsumentem, która jest zawierana i zawierana wyłącznie za pośrednictwem jednego lub kilku środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności sprzedawcy i konsumenta, z wykorzystaniem strony internetowej i środków komunikacji elektronicznej.
Umowa kupna to umowa pomiędzy sprzedającym a kupującym, której przedmiotem jest zakup towarów prezentowanych na portalu internetowym i na stronie
www.dominashop.pl , zawierana zgodnie z art. 2 i na podstawie niniejszego REGULAMINU.
Postanowienia REGULAMINU oraz ustawy regulującej prawa konsumenta nie dotyczą kupującego niebędącego konsumentem w rozumieniu ustawy nr. 250/2007 Coll. lub kto kupuje towary w celach biznesowych, a nie do osobistego użytku. Osobie tej nie przysługują uprawnienia Konsumenta wynikające z obowiązującego prawa. Odpowiedzialność za wady towaru i wzajemne relacje między sprzedającym a kupującym niebędącym konsumentem regulują w tym przypadku przepisy Kodeksu Handlowego Republiki Słowackiej.
Każdy produkt znajdujący się na portalu zakupowym
www.dominashop.pl zawiera przynajmniej nazwę towaru, jego podstawowe cechy, podstawowy skład materiałowy, właściwości, zawsze biorąc pod uwagę charakter towaru.
1.5. Aktualizacja produktu / oferty
Informacje o produkcie, które są publikowane na stronie internetowej firmy, w szczególności informacje o dostępności towarów, cenach towarów, stanach towarów są regularnie aktualizowane, ale dane te mogą nie odpowiadać stanowi faktycznemu w momencie ich aktualnego wyświetlania na stronie internetowej firmy.
Opublikowane dane o dostępności towaru (wyrażone słowem "W MAGAZYNIE") nie są tożsame z czasem dostarczenia towaru kupującemu, są to dane orientacyjne, których celem jest określenie warunków wyprzedania towaru u sprzedawcy w zależności od sprzedaży.
Towary sprzedawane za pośrednictwem portalu zakupowego są zawsze ograniczone aktualnym stanem magazynowym sprzedawcy i ponowne zamówienie i / lub dostawa towaru po jego sprzedaży nie jest możliwa, nawet za pośrednictwem innej osoby, chyba że sam Sprzedawca w zwykły sposób poda na portalu publikację takich danych i informacji.
Nie ma możliwości wcześniejszego pokazania towaru kupującemu, nie zawsze jest możliwe przyjęcie i akcpeptacja przyszłych zamówień oraz dostarczenie ich, choćby za pośrednictwem osoby trzeciej.
W przypadku, gdy Sprzedawca nie będzie w stanie dostarczyć towaru oferowanego na stronie internetowej ze wzglwedów magazynowych / przechowywania lub z innych powodów, poinformuje o tym Kupującego w sposób przejrzysty i natychmiastowy. Kupującemu i Sprzedającemu przysługuje również prawo do odstąpienia od zawartej umowy w takim przypadku.
2. Zamówienie towaru / umowa kupna / warunki zawarcia umowy
2.1. Zakup towaru odbywa się w formie wypełnienia (potwierdzenia) i przesłania zamówienia kupującemu za pośrednictwem portalu zakupowego sprzedawcy, przy czym zamówienie kupującego musi zostać zatwierdzone (przyjęte) przez sprzedającego zgodnie z REGULAMINEM, w przeciwnym razie nie zostanie zawarta umowa kupna. Jeżeli zamówienie zostanie przyjęte przez sprzedawcę zgodnie z REGULAMINEM, sprzedawca dostarczy zamówiony towar w terminie dostawy zgodnie z art. 4.1 niniejszego REGULAMINU. Przed potwierdzeniem zamówienia przez kupującego, kupującemu zostaną udostępnione informacje na portalu zakupowym oraz w REGULAMINE zgodnie ze przepisami, w szczególności zgodnie z § 3 ustawy nr. 102/2014 Sb. o ochronie konsumentów w zakresie sprzedaży towarów, z późniejszymi zmianami. Kupujący wyraża zgodę na niniejsze Warunki, klikając odpowiednie pole przed wysłaniem zamówienia na portalu. Wysyłając zamówienie kupujący potwierdza, że został poinformowany, iż składając i potwierdzając zamówienie jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu zamówionego towaru w sposób określony na portalu zakupowym.
Pomyślny proces rejestracji kończy się potwierdzeniem nazwy konta i hasła wybranego przez Kupującego. Kupujący jest zobowiązany do przechowywania nazwy konta i hasła wygenerowanego w procesie rejestracji w bezpiecznym miejscu i chronienia ich przed niewłaściwym wykorzystaniem.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania rejestracji z przyczyn zasługujących na szczególną uwagę, tj. ograniczenie korzyści płynącej z rejestracji lub dostosuje jego warunki.
Warunki konkursów są publikowane przez Sprzedawcę w sposób szczególny, w tym w warunkach ochrony danych osobowych.
2.2. Aktywne zakupy i rejestracja kupującego
W celu umożliwienia aktywnych zakupów na portalu zakupowym lub udziału w działaniach reklamowych i konkursowych sprzedającego, kupujący musi zarejestrować się na portalu
www.dominashop.pl w części rejestracyjnej portalu. Rejestracji Kupującey można dokonać przed wyborem towaru lub w trakcie jego wyboru. Osoba wypełniająca formularz rejestracyjny zobowiązana jest do uzupełnienia danych zgodnie z polami wymaganymi w formularzu rejestracyjnym. Wypełniając formularz rejestracyjny, kupujący jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i innych danych zgodnie z art. 7. tego REGULAMINU i na warunkach zgodnych z REGULAMINEM. W przypadku zmiany, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznej aktualizacji tych informacji na portalu podczas wysyłania zamówienia, gdyż ich poprawność, prawdziwość i terminowość mogą mieć wpływ na dostawę towaru do Kupującego. Obowiązkowe pola formularza rejestracyjnego są oznaczone „*”. Kupujący zobowiązany jest do podania prawidłowych, kompletnych i prawdziwych danych. Niespełnienie przez kupującego powyższych zobowiązań jest interpretowane na niekorzyść kupującego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe dostawy towarów spowodowane podaniem błędnych danych sprzedającemu. i si vyhradzuje právo z dôvodov hodných osobitného zreteľa registráciu zrušiť, resp. obmedziť jej výhody alebo upraviť jej podmienky.
Warunki konkursów są publikowane przez Sprzedawcę w sposób szczególny, w tym w warunkach ochrony danych osobowych.
2.3. Proces składania zamówienia i kupna towaru
Kupujący przegląda i wybiera towary zgodnie z kategoriami towarów wymienionymi w części sprzedażowej portalu, odpowiednio klikając na wyświetlany towar. W przypadku towaru kupujący wybiera dane zgodnie z opublikowaną informacją o zamówieniu i dodaje towar do swojego zamówienia, klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”. Jeżeli kupujący zakończył proces wyboru towaru, klika na przycisk „KOSZYK”. W przeciwnym razie jest uprawniony do powrotu do procesu wyboru towaru poprzez kliknięcie „Powrót do sklepu”.
Na każdym z tych kroków kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami nawigacji, a każdy z tych kroków zwykle kończy się kliknięciem „Kontynuuj zamawianie”, odpowiednio. " Potwierdź". Kupujący jest zobowiązany do podania pełnych, prawdziwych i prawidłowych informacji niezbędnych do prawidłowej dostawy towaru. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności wybranych danych i danych w procesie składania zamówienia przed ich ostatecznym wysłaniem do sprzedawcy.
Zakup towarów za pośrednictwem portalu zakupowego jest z zasady bezwarunkowy, tj. o ile sprzedawca wyraźnie nie postanowi inaczej, kupujący nie jest uprawniony do warunkowania zakupu towarów za pomocą wiadomości, poczty elektronicznej lub w jakikolwiek inny sposób, który byłby sprzeczny z niniejszymi warunkami.
Zamówienie kupującego uważa się za wysłane, jeżeli zostało dostarczone do sprzedawcy i zawiera wszystkie wymagane informacje - odpowiednio nazwę zamawianego towaru, jego ilość, cenę, dostawę, adres do faktury, kontakt mailowy i telefoniczny z kupującym, inne dane zgodnie z instrukcjami sprzedawcy, podanymi w procesie tworzenia zamówienia na towar.
Kupujący przed zakończeniem procesu składania zamówienia jest zobowiązany potwierdzić swoją zgodę na warunki handlowe Sprzedawcy w sposób określony w procedurze zamawiania towaru. Wyrażając zgodę na warunki zakupu towarów na portalu zakupowym www.dominashop.pl kupujący potwierdza również, że Regulamin sprzedawcy jest częścią stosunku umownego między sprzedawcą a kupującym.
Bez wykonania tej czynności nie można zakończyć procesu wystawiania i wysyłania zamówienia do kupującego.
Do każdego zamówienia sprzedawca przypisuje kod zamówienia. W komunikacji ze sprzedawcą i przy płatności kupujący podaje również kod zamówienia lub numer faktury do zamówienia.
2.4. Potwierdzenie zamówienia
Kupujący przesyła sprzedawcy zamówienie na wybrane towary za pośrednictwem portalu zakupowego www.dominashop.pl Niniejsze zamówienie jest propozycją kupującego do zawarcia umowy kupna na warunkach umownych zgodnie z niniejszymi Regulaminem. Zamówienie przeznaczone jest dla sprzedawcy, a sprzedawca potwierdza jego otrzymanie nie później niż 5 dni od dnia jego dostarczenia do sprzedawcy w formie e-maila potwierdzającego. Wysyłając zamówienie do sprzedawcy za pośrednictwem portalu zakupowego, kupujący wyraża chęć realizacji jego zamówienia w określonym terminie, kupna i przejęcia wybranego towaru oraz zapłacenia ceny zakupu, zgodnie z warunkami Regulaminu pod warunkiem, że jest one zaakceptowane przez sprzedawcę.
Po dostarczeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną zamówienie Kupującego, tj. informuje kupującego o otrzymaniu i umieszczeniu zamówienia kupującego w systemie sprzedawcy w formie potwierdzającej wiadomości e-mail. Elektroniczne potwierdzenie zamówienia nie oznacza przyjęcia / akceptacji zamówienia przez sprzedawcę w rozumieniu art. 2 niniejszego Regulaminu i nie ustanawia zawarcia częściowej umowy kupna, wzgl. przyszła umowa.
2.5. Zawarcie umowy kupna-sprzedaży
Na podstawie porozumienia stron i zgodnie z Regulaminem umowa kupna-sprzedaży pomiędzy stronami zostaje zawarta, jeżeli sprzedawca potwierdzi zamówienie kupującego w ciągu 5 dni od dostarczenia zamówienia. (tj. wyraża zgodę na zamówienie) zgodnie z niniejszym Regulaminem.
E-mail z akceptacją sprzedawcy w szczególności będzie zawierał informację:
a) Potwierdzenie otrzymania zamówienia (akceptacja propozycji zawarcia umowy) oraz sposób zapłaty ceny zakupu
b) Potwierdzenie sposobu i ceny transportu towaru określonego przez kupującego, jeśli nie jest to świadczone bezpłatnie
c) Przewidywany termin dostawy towaru do kupującego
d) Dane identyfikacyjne, fakturowe i inne dane kupującego, które kupujący podaje w zamówieniu towaru
e) Pouczenie konsumenta dotyczące wykonania prawa do odstąpienia od umowy, wzgl. link do lokalizacji tej instrukcji na stronie www.dominashop.pl
f) Dalsze instrukcje, wzgl. informacje w zależności od rodzaju towaru.
Przyjęcie zamówienia skutkuje zawarciem umowy kupna-sprzedaży między stronami. Na podstawie porozumienia stron i tego Regulaminu Sprzedawca jest zobowiązany do realizacji przyjętego zamówienia w terminie zgodnym z tym Regulaminem
2.6. Anulacja, odwołanie i zmiany w zamówieniu
Kupujący może anulować zamówienie pocztą elektroniczną dostarczoną Sprzedającemu na adres e-mail info@dominashop.pl . Anulowanie zamówienia jest skuteczne tylko w przypadku wniesienia odwołania do sfery dyspozycji sprzedawcy, zanim sprzedawca przyjmie zamówienie zgodnie z procedurą Regulaminu.
Po upływie terminu na przyjęcie zamówienia (przyjęcie zamówienia) przez sprzedawcę (bez jego akceptacji), zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Zamówienie zostaje również anulowane w innych przypadkach określonych w niniejszych ogólnych warunkach.
Zmiana, wzgl. Anulowanie towaru w zamówieniu możliwe jest przez sprzedającego w przypadku:
a) niedostępności towaru, tj. w przypadku, gdy sprzedawca nie będzie w stanie w pełni wywiązać się ze swojego zobowiązania (np. 1 z wszystkich 3 zamówionych pozycji nie będzie dostępna)
b) jeżeli sprzedawca zaproponuje zmianę zamówienia lub zmianę warunków dostawy z innych przyczyn, o czym kupujący zostanie poinformowany e-mailem lub w inny odpowiedni sposób,
c) brak zapłaty ceny zakupu w podanym terminie,
d) w przypadku dostawy towarów za pobraniem, a klient nie odebrał dostarczonej dostawy za pobraniem w przeszłości, wzgl. odmówił przejęcia; w takim przypadku sprzedawca ma prawo zmienić sposób zapłaty na przedpłatę,
e) jeśli sprzedawca oceni zamówienie jako spekulacyjne ze względu np. na dużą wartość/zawartość w takim przypadku sprzedający ma prawo zmienic sposób zapłaty za przedpłatę.
Kupujący zobowiązany jest do wyrażenia zgody, wzgl. braku zgody ze sprzedawcą na proponowaną zmianę zamówienia w terminie 2 dni od dnia powiadomienia o proponowanej zmianie. W tym czasie dostępne pozycje z zamówienia kupującego będą zarezerwowane dla kupującego. Dopiero po akceptacji (zatwierdzenia) przez sprzedającego proponowanej zmiany zamówienia oraz przez kupującego, między stronami zostanie nawiązany stosunek umowny.
W przypadku, gdy kupujący nie wyrazi zgody na zmianę we wskazanym terminie w określony sposób, uważa się, że zamówienie kupującego zostało w całości anulowane po upływie wskazanego terminu, a propozycja sprzedającego zmiany nie została zaakceptowana przez kupującego.
W przypadku zmiany zamówienia umowa kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedającym a kupującym zostaje zawarta dopiero z chwilą przyjęcia zamówienia kupującego przez sprzedającego lub akceptacji zmiany zamówienia zaproponowanej przez sprzedającego i dokonanej przez kupującego.
Umowa kupna zobowiązuje sprzedającego do wydania przedmiotu zakupu kupującemu i wypełnienia zobowiązań wynikających z Regulaminu. Kupujący jest zobowiązany do przejęcia przedmiotu zakupu z zawartej umowy, zapłacenia sprzedającemu uzgodnionej ceny oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy i Regulaminu. Sprzedawca zrealizuje przyjęte zamówienie w terminie zgodnie z art. 4.1 Regulaminu.
2.7. Współpraca kupującego
W szczególnych przypadkach i przed przesłaniem akceptacji (potwierdzenia zamówienia) sprzedawca zastrzega sobie prawo do zażądania od kupującego dostarczenia innych niezbędnych dokumentów, danych lub sprawdzenia poprawności danych osobowych, adresu e-mail lub numeru telefonu kupującego.
Sprzedawca ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia kupującego, poprosić kupującego o dodatkową autoryzację zamówienia lub tożsamości kupującego w odpowiedni sposób, na przykład pisemnie, pocztą elektroniczną, SMS lub telefonicznie.
Jeżeli kupujący nie dokona dodatkowych potwierdzeń i tym samym nie zapewni sprzedawcy niezbędnej współpracy w terminie i w sposób określony przez sprzedawcę, po upływie wskazanego terminu (przed jego akceptacją) lub umowy kupna (po akceptacji) jest ona odwołana od początku.
2.8. Wady zamówienia
Jeżeli sprzedawca przed lub po zawarciu umowy stwierdzi wadę drukarską, systemową, ludzką, dostawczą lub inną wadę towaru, jego cenę, dostępność, ilość lub opcje dostawy, a także w przypadku braku towaru na stanie magazynowym lub w terminie lub po cenie podanej w sklepie internetowym lub z powodu siły wyższej poinformuje o tym kupującego bez zbędnej zwłoki w możliwy do zweryfikowania sposób.
W każdym z tych nadzwyczajnych przypadków sprzedawca i kupujący mają prawo anulować / zmienić swoje zamówienie przed zawarciem umowy (kupujący), wzgl. odrzucić (sprzedawca).
Jeżeli taka nadzwyczajna okoliczność nastąpi po zawarciu umowy, sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy do momentu wydania towaru kupującemu. Kupujący jest również uprawniony do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa w przypadku zaistnienia tej nadzwyczajnej zgłoszonej okoliczności. Jeśli kupujący zapłacił już cenę zakupu, zostanie mu ona zwrócona zgodnie z prawem i Regulaminem.
2.9. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży
Sprzedawca ma prawo jednostronnie odstąpić od umowy i / lub nie wydać towaru kupującemu, jeśli stwierdzi, że nie przekazano mu informacji lub podano nieprawidłowe, niepełne lub nieprawdziwe informacje o kupującym, osobie odbierającej towar lub jeżeli istnieje ryzyko, że sprzedawca zauważył, że zamówienie może spowodować szkody po stronie sprzedawcy (np. nieuczciwe zachowanie).
Kupującemu przysługuje prawo do jednostronnego odstąpienia od umowy w okresie od zawarcia umowy do dostawy towaru.
Możliwości odstąpienia od umowy przez kupującego po odebraniu towaru określone są w Regulaminie oraz w przepisach prawa.
Załącznikiem tego Regulaminu jest również
Pouczenie dotyczące wykonania przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy, jak również
Wzór formularza umożliwiającego konsumentowi odstąpienie od umowy.
Wspomniane dokumenty kupujący może znaleźć i pobrać na stronie:
https://dominashop.pl/odstapienie-od-umowy
W ten sposób, zawierając umowę, Sprzedawca przekazuje Konsumentowi pouczenie dotyczące wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy oraz wzór formularza do odstąpienia Kupującym (Konsumentem) od umowy przy dostawie Towaru.
Ani kupujący, ani sprzedający nie są uprawnieni do cesji wierzytelności z wzajemnych stosunków na osobę trzecią.
Przed wysłaniem zamówienia Kupujący jest uprawniony do podjęcia działań i skorzystania ze środków technicznych opisanych w niniejszym Regulaminie w celu zawarcia umowy, wykrycia lub skorygowania błędów technicznych.
3. Cena zakupu i warunki płatności
Kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedającemu za towar cenę zakupu oraz cenę transportu zgodnie z przyjętym przez sprzedającego zamówieniem (zawarta umowa). Podczas tworzenia zamówienia zgodnie z instrukcją nawigacji, cena transportu, wzgl. dostawa, jak również cena za sposób płatności podany jako odrębna pozycja, a na końcu zamówienia jako cena końcowa, cena za transport jest częścią całkowitej ceny zamówienia.
Wszystkie ceny na portalu zakupowym
www.dominashop.pl są cenami ostatecznymi, chyba że w przypadku towarów nie określono wyraźnie, że cena nie zawiera podatku VAT. Sprzedawca nie jest płatnikiem VAT w okresie ważności i skuteczności tego Regulaminu.
Cena zakupu towaru nie obejmuje opłat bankowych za zapłatę ceny zakupu, kosztów transportu towaru, kosztów przesyłki za pobraniem, kosztów dostawy zakupionego towaru w ramach art. 4. Regulaminu, kosztów korzystania ze środków płatności elektronicznej. Kupujący jest zobowiązany do pokrycia tych opłat i kosztów, chyba że poniżej określono inaczej.
Dokonując płatności z zagranicy, kupujący jako płatnik jest zobowiązany do uiszczenia opłat (w tym prowizji przewalutowania) swojego banku oraz innych opłat, w szczególności banków adresata i banku beneficjenta.
3.1. Zmiany cen towaru
Ceny towarów podane na grafice, wzgl. inne ilustracje towarów podlegają aktualizacji przez sprzedającego.
Cena podana przy towarze może ulec zmianie z powodu oczywistego błędu typograficznego lub innego błędu co do ceny towaru znalezionego w systemie sprzedawcy lub opublikowanego na portalu zakupowym przy towarze. Zarówno kupujący, jak i sprzedający są uprawnieni odpowiednio do anulowania zamówienia. Odstąpić od umowy kupna (do momentu odbioru towaru), jeżeli kupujący zostanie powiadomiony o zmianie ceny zakupu towaru w wyniku oczywistego błędu typograficznego lub innego co do ceny towaru.
Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zmiany ceny po przyjęciu zamówienia.
Cena towaru może się również różnić w zależności od udzielonych przez sprzedawcę rabatów, na przykład w postaci kodu rabatowego.
3.2. Zapłata ceny zakupu towaru
Sposób zapłaty ceny zakupu, kosztów transportu towaru określonych w zamówieniu wraz z kosztami związanymi nieprzewidzianymi kosztami transportu towaru, odpowiednio ewentualnym opakowaniem lub innymi kosztami określonymi dla konkretnych towarów.
Sposób płatności wybierany jest przez kupującego w procesie zamawiania towaru w portalu zakupowym zgodnie z instrukcją nawigacji, przy czym inny sposób zapłaty ceny towaru niż dozwolony w instrukcji nawigacji nie jest możliwy.
Kupujący jest uprawniony do zapłaty ceny zakupu (chyba że na portalu zakupowym podano inaczej):
a) gotówką przy odbiorze towaru (płatność za pobraniem) - cena zakupu oraz koszty przesyłki za pobraniem i transport towaru są ujęte w koszyku w trakcie zamawiania towaru (aktualnie nie możliwe na terenie Polski).
b) włożenie pieniędzy w gotówce bezpośrednio na konto sprzedającego w okienku w banku / na poczcie - cena zakupu i koszty wysyłki są podane w koszyku przy zamawianiu towaru,
c) płatność bezgotówkowa - przelew - na rzecz konta sprzedającego w momencie składania zamówienia lub po przyjęciu zamówienia – cena zakupu oraz koszty wysyłki są podane w koszyku przy zamawianiu towaru
d) za pośrednictwem systemów płatności online podanych na stronie zgodnie z aktualną ofertą systemów płatności podanych na stronie www.dominashop.pl podczas procesu składania zamówienia
Przy płatności przelewem konieczne jest podanie numeru zamówienia kupującego jako tytułu przelewu. Nieprawidłowo podany przez kupującego podczas płatności tytuł przelewu skutkuje nieprawidłowym rozliczeniem ceny zakupu i kupujący ponosi wszelkie ryzyko z tym związane i kupujący zalega z wywiązaniem się z obowiązku zapłaty.
Cenę kupna uważa się za zapłaconą w dniu jej zaksięgowania na koncie sprzedającego.
3.3. Splatnosť kúpnej ceny:
Kupujúci uhrádza dohodnutú cenu tovaru vrátane ostatných súvisiacich nákladov a nákladov na dopravu uvedených v sumárnej cene:
a) pri zvolení bezhotovostnej platby a platby prostredníctvom platobných systémov (napr. ComGate) alebo hotovostnej platbe vkladom na účet predávajúceho, pričom kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu najneskôr do 3 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy a pred prevzatím tovaru spôsobom podľa čl. 3. OP; kupujúci je však oprávnený zaplatiť už pri vystavení a odoslaní objednávky predávajúcemu ( ak to systém umožňuje) s tým, že platba je vnímaná ako preddavok na kúpnu cenu a nákladov dopravy tovaru, avšak kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po akceptácii objednávky predávajúcim ( uzatvorení zmluvy )
b) pri hotovostnej úhrade pri doručení tovaru na dobierku, pričom v tomto prípade je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu a náklady dopravy najneskôr pri doručení tovaru kupujúcemu.
Informácia o cene za dobierku pre doručovanie prostredníctvom Slovenskej pošta a cene za dobierku pre doručovanie prostredníctvom kuriérskej služby je uvedená na web stránke.
Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a bankou kupujúceho.
Informácie o nákladoch prepravy tovaru aostatných súvisiacich nákladoch sú jednoznačne uvedené v procese objednávania tovaru a závisia od výberu dopravcu/doručovacej služby/spôsobu doručenia a spôsobu úhrady. Kupujúci berie na vedomie, že v individuálnych prípadoch, v závislosti od zvoleného spôsobu platby môže byť spoplatnený aj samotný spôsob úhrady.
Náklady na použitie elektronických prostriedkov komunikácie sa riadia zmluvou medzi kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie.
Predávajúci je povinný vystaviť a doručiť faktúru kupujúcemu v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi v SR. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s tým, aby faktúra bola poslaná spolu s tovarom alebo sprístupnená kupujúcemu elektronickou formou. Faktúra odosielaná spolu s tovarom a je zároveň aj dodacím a záručným listom, ak nie je doručovaný osobitný záručný list.
3.4. Vrátenie kúpnej ceny.
Pri odstúpení od uzatvorenej zmluvy sa postupuje v súlade s právnymi predpismi a týmito obchodnými podmienkami.
Ak bola kúpna cena zaplatená pred uzatvorením zmluvy ( ak to systém umožňuje ) a zmluva nie je uzatvorená ani do 15 dní od doručenia objednávky kupujúceho, kúpna cena bude vrátená kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia objednávky kupujúceho alebo do 14 dní odo dňa od odmietnutia objednávky alebo odvolania objednávky, a to podľa toho, ktorý z týchto dátumov nastane skôr.
Vrátenie kúpnej ceny sa vykoná na ten účet, z ktorého bola platba prijatá, resp. iným spôsobom na základe dohody strán.
Pred vrátením zaplatenej ceny je v prípade pochybností predávajúci oprávnený od kupujúceho požadovať preukázanie skutočnosti, že je majiteľom účtu a/alebo oprávnenosti prijatia finančných prostriedkov.
Ak je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a tovar bol už doručovaný kupujúcemu, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu po vrátení tovaru predávajúcemu za predpokladu, že bol tovar doručený späť v stave, v akom bol dodaný, bez známok poškodenia alebo znehodnotenia. Vopačnom prípade je predávajúci oprávnený pozastaviť vrátenie kúpnej ceny abez zbytočného odkladu informovať kupujúceho o tejto skutočnosti, vrátane rozsahu prípadného poškodenia tovaru. Kúpna cena sa nevracia v prípade, ak bol spätne vrátený tovar poškodený a jeho ďalší predaj nie je možný.
4. Dodanie tovaru, dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu v lehote 14 dní odo dňa kedy bola medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená zmluva postupom podľa týchto OP.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri vystavení objednávky
( výlučne na území krajín v Európskej únii ) a spravidla osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci: Kupujúci môže požiadať odoručenie tovaru na inú adresu, prípadne
o doručenie faktúry na inú adresu, ak tieto informácie uvedie v objednávke.
Objednávka doručená predávajúcemu do 15:30 (doručovanie prostredníctvom slovenskej pošty) a do 14:30 (doručovanie prostredníctvom kuriérskej služby) hodiny počas pracovných dní sa spravidla expeduje v ten istý deň.
Kupujúci berie na vedomie, že doba dodania tovaru sa môže predĺžiť z dôvodu nedostupnosti dopravných služieb vkonkrétny deň (sviatky, dni pracovného pokoja atď.).
Dodanie alebo vydanie tovaru inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného súhlasu predávajúceho a predávajúcim požadovaných dokumentov. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby kupujúci uviedol správne svoje identifikačné údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre dodanie tovaru.
Dodanie tovaru mimo územia EÚ alebo inej osobe bez oprávnenia k prijatiu tovaru nie je možné, ak túto možnosť predávajúci výslovne neuvedie na nákupnom portáli
www.dominashop.sk .
Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená prevziať tovar. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene.
Cena prepravných služieb v rámci jednotlivých krajín je uvedená na web stránke pri nákupe tovaru.
Cena dopravy môže byť upravená v závislosti na objemu objednávky, ako aj vzávislosti od aktuálnych cien prepravcov; predávajúci vždy informuje kupujúceho o zmene a aktuálnej cene za konkrétny druh dopravy.
Vydanie tovaru kupujúcemu je možné len ak je zaplatená kúpna cena a cena prepravy za dodávaný tovar. V opačnom prípade je predávajúci, resp. dopravca/doručovateľ oprávnený nevydať tovar a predávajúci nie je v omeškaní s dodaním tovaru.
Kupujúci je povinný od prepravcu/doručovateľa riadne prevziať tovar v rozsahu predávajúcim akceptovanej objednávky. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru až po zaplatení kúpnej ceny tovaru, ceny prepravy a následnom prevzatí tovaru.
Spôsob dodania tovaru volí kupujúci na nákupnom portáli, a to v procese objednávania tovaru z predávajúcim ponúkaných možností.
V určitých prípadoch je predávajúci oprávnený pozmeniť kupujúcim vybraný spôsob prepravy tovaru na iný ponúkaný spôsob prepravy pred akceptáciou objednávky, pričom prípadné zmeny ceny dopravy znáša Kupujúci.
V tomto prípade bude kupujúci o tejto skutočnosti písomne informovaný, bude mu navrhnutá zmena objednávky, podmienok zmluvy podľa čl. 2 OP a bude informovaný o zmene nákladov na dopravu. Zmena nákladov dopravy v dôsledku zmeny spôsobu prepravy nebude v neprospech kupujúceho.
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený dodať tovar aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj pre takéto samostatné dodania tovaru platí cena prepravy ako pri akceptácii objednávky ( t.j. viac prepráv je účtovaných len za cenu jednej prepravy ).
Predávajúci, prepravná spoločnosť alebo zásielková služba je oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, SMS správou alebo inou vhodnou formou ( napr. telefonicky ). Kupujúci súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol tieto údaje kupujúceho prepravnej/špedičnej spoločnosti alebo doručovateľovi.
Kupujúci je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný bez vyzvania preukázať dopravcovi svoju totožnosť prostredníctvom platných dokladov totožnosti ( občiansky preukaz alebo iný relevantný doklad). Z týchto dokladov musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie k prevzatiu tovaru. V opačnom prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany predávajúceho/prepravcu.
Ak kupujúci neoprávnene odmietne prevziať tovar alebo ho opakovane neoprávnene neprevezme, je predávajúci oprávnený si voči nemu uplatniť všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli. V prípade, ak by došlo k vráteniu ceny, predávajúci je oprávnený jednostranne si započítať náklady, ktoré mu v súvislosti s opakovaným doručovaním, resp. neprevzatím tovaru vznikli.
Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť hodnotu objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu prepravy tovaru. Takéto určenie je zobrazované buď všeobecne, t.j. platí pre všetky druhy tovarov, alebo v rámci časovo vymedzenej, krátkodobej akcie alebo sa zobrazuje priamo pri konkrétnom druhu tovaru, pričom zvýhodnenie sa môže odvodzovať od hodnoty objednávky, počtu objednávaných kusov tovaru alebo iných skutočností, uvedených na nákupnom portáli predávajúceho.
Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania dôvodov zmeny v týchto OP meniť a upravovať hodnotu objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu prepravy. Na uzatvorené zmluvy táto zmena nemá vplyv.
Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný odkontrolovať neporušenosť obalu a kompletnosť dodávky, najmä počet transportných balení ( balíkov/zásielok ). V prípade akýchkoľvek zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je kupujúci povinný tieto bezodkladne, oznámiť dopravcovi i predávajúcemu a z dôvodu zjavného poškodenia je oprávnený zásielku neprevziať, vopačnom prípade je vylúčená zodpovednosť prepravcu za škodu.
Kupujúci je povinný na prepravnom dokumente vyznačiť všetky zjavné poškodenia zásielky a porušenosť obalu. Ak je transportné balenie označené originálnym spôsobom slogom predávajúceho, ktoré je poškodené alebo je viditeľné, resp. zistené iné narušenie obalu balenia či zásielky, resp. je zjavné neoprávnené otvorenie zásielky, je kupujúci povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa neprevziať.
Podpisom preberacieho protokolu kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom v lehote 12 hodín od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá , že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.
Poškodenie tovaru oznámi kupujúci predávajúcemu formou e-mailu alebo iným vhodným spôsobom na adresu
info@dominashop.sk, pričom do názvu mailu uvedie „Poškodenie tovaru“ z dôvodu rýchlej spätnej väzby predávajúceho a v rámci oznámenia je kupujúci povinný uviesť číslo objednávky a deň zistenia vád.
Na dodatočné nahlásenie mechanických poškodení zistiteľných pri prevzatí tovaru nie je možné brať ohľad a tieto nebudú uznané.
Predávajúci bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti dodania tovaru, ako aj v prípadoch vyššej moci alebo dôvodoch, za ktoré predávajúci alebo dopravca/doručovateľ nezodpovedá. V tomto prípade predávajúci ponúkne alebo poskytne kupujúcemu (spotrebiteľovi) náhradné plnenie a postupuje podľa OP a právnych predpisov.
5. Záruka, reklamačné podmienky a reklamačný poriadok
Ustanovenia tohto článku sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ a nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb; zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.
Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.
5.1. Podmienky záruky tovaru
Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru, resp. ak inú záručnú dobu neurčuje výrobca. Záručná doba je spravidla uvedená pri tovare a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi za vady tovaru podľa § 623 a 623 Občianskeho zákonníka.
Trvanie záručnej doby vyplýva z právnych predpisov Slovenskej republiky. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Záruka sa nevzťahuje na vady a poškodenia vzniknuté v súvislosti s bežným opotrebením, konaním kupujúceho alebo tretej osoby po prevzatí tovaru kupujúcim, neodborným, nešetrným zaobchádzaním, nadmernou záťažou, mechanickým poškodením alebo opotrebovaním, použitím tovaru v rozpore s jeho návodom alebo účelom použitia alebo nedodržaním pravidiel používania, údržby alebo skladovania, pri živelných katastrofách, neodbornou alebo nesprávnou montážou či inštaláciou alebo uskladnením.
Kupujúcemu zaniká záruka aj v prípade sa na tovare vykonali technické, funkčné alebo iné zmeny a zásahy.
5.1. Mechanizmus a podmienky reklamácie tovaru.
5.6. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu tovaru, kúpeného podľa týchto OP od prevádzkovateľa nákupného portálu
www.dominashop.sk, ktorou je obchodná spoločnosť KRÓL Shops s.r.o. so sídlom Benadova 19, 040 22 Košice, Slovenská republika, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I. , Oddiel: Sro, Vložka číslo: 36274/V, IČO: 47 902 388, DIČ: 2024 133 837, konajúca prostredníctvom: Dominika Božena Król, konateľ spoločnosti.
Kupujúci je oprávnený za účelom iniciovania procesu reklamácie tovaru kontaktovať prevádzkovateľa na mailovej adrese
info@dominashop.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle :
00421 910 109 739
K reklamovanému tovaru priloží kupujúci čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe tovaru a podrobne uvedie popis vady a spôsob akým sa vada navonok prejavuje. Tovar má byť doručený v čistom stave a s príslušenstvom dodávaným s tovarom.
Predávajúci pri uplatnení reklamácie vydá spotrebiteľovi potvrdenie. Posúdenie reklamácie bez predloženia tovaru alebo bez predloženia kópie dokladu o kúpe nie je možné.
Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z. z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Kupujúci je povinný pri vrátení tovaru tento odoslať na prepravu s rovnakým zabezpečením, ako mu bol tovar doručený a je povinný vykonať také opatrenia, aby nedošlo k jeho poškodeniu pri samotnej preprave, v opačnom prípade nemusí byť reklamácia, resp. vrátenie tovaru uznané.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci, ktorú je možné uplatniť so súhlasom kupujúceho aj vo forme poskytnutej zľavy na nákup predávajúcim, napríklad vo forme zľavového kódu.
Predávajúci vydá doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa a právnymi predpismi. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že doklad o uplatnení reklamácie a vybavení reklamácie bude doručený kupujúcemu v súlade s právnymi predpismi. Pri ukončení reklamačného konania, ako aj na základe výzvy predávajúceho je kupujúci povinný v lehote 15 dní si prevziať od predávajúceho reklamovaný tovar, ak reklamácia bola vybavená formoum opravy, zľavy, výmenou tovaru ( nový tovar ) alebo zamietnutím reklamácie. Sťažnosti a podnety spotrebiteľov je možné adresovať na adresu sídla predávajúceho.
Ak si kupujúci neprevezme vec ani do 30 dní po vybavení reklamácie alebo do 30 dní od dňa opakovaného doručovania tovaru kupujúcemu alebo si ho neprevezme v rovnakej lehote od odoslania výzvy predávajúceho po ukončení reklamačného konania na kontaktnú adresu poskytnutú kupujúcim, predávajúci je v súlade s právnymi predpismi oprávnený požadovať od kupujúceho plnenie vo výške
0,20€ za každý deň uskladnenia.
Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na
info@dominashop.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.
Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je dostupný TU.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online
na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK .
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu
20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky
5 EUR s DPH.
Spotrebiteľ je povinný sa najskôr obrátiť na predávajúceho (odsek 5.1) a až následne sa obrátiť na subjekty ARS.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Erotický tovar je v závislosti od jeho druhu považovaný za tovar tzv. intímneho charakteru a jeho reklamácia vo forme vrátenia či výmeny nemusí byť z hygienických dôvodov možná, a to hlavne v prípade, že nie je možné identifikovať, či nebola pomôcka použitá priamo na intímnych partiách.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, resp. vrátiť tovar v prípade, ak je tento uzavretý v ochrannom obale, slúžiaceho na ochranu zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
Predávajúci vzhľadom na vyššie uvedené oznámi Kupujúcemu výsledok reklamačného konania po posúdení stavu a charakteru tovaru, ktorý zamýšľa Kupujúci reklamovať.
6. Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy
6.1. Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy a o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď kupujúci spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar. Ak sa tovary dodávajú oddelene, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď kupujúci spotrebiteľ alebo ním určená osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy má kupujúci povinnosť jednoznačne informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou ) na adrese KRÓL Shops s.r.o. , so sídlom Benadova 19, 040 22 Košice, Slovenská republika.
Na tento účel môže kupujúci spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je neoddeliteľnou prílohou týchto obchodných podmienok a je zároveň sprístupnený na nákupnom portáli
www.dominashop.sk
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Bližšie podmienky sú upravené v zákone č. 102/2014 Z.z. .
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby, ktoré je predávajúci povinný vrátiť podľa právnych predpisov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka.
Platby predávajúci vráti kupujúcemu spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď mu bude doručené oznámenie kupujúceho spotrebiteľa o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej platbe kupujúcim spotrebiteľom ( ak nebude osobitne dohodnuté inak, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov). Platba za zakúpený tovar bude uhradená kupujúcemu spotrebiteľovi až po doručení vráteného tovaru späť na adresu sídla predávajúceho. Vprípade primárnej platby dobierkou odosiela predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu prostredníctvom bankového spojenia kupujúceho, ktoré je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť.
Kupujúci sa môže rozhodnúť, že uplatní hodnotu platby, ktorá sa má vrátiť na realizáciu novej objednávky.
Tovar musí byť doručený späť na adresu KRÓL Shops s.r.o. , so sídlom Benadova 19, 040 22 Košice najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
Lehota sa považuje za zachovanú, ak bude tovar odoslaný späť pred uplynutím 14- dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci spotrebiteľ, pri zmluve na diaľku aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci spotrebiteľ stráca právo odstúpiť od zmluvy ak je tovar poškodený, zničený, používaný nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Tovar musí byť vrátený nepoškodený, nepoužívaný, bez známok opotrebenia a v pôvodnom obale. Predávajúci vrátený tovar prekontroluje a preskúša. Pokiaľ bol tovar vrátený kupujúcemu nepoškodený a neopotrebovaný, vráti predávajúci kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu tovaru v súlade s OP a právnymi predpismi. Na základe tejto dohody sa kúpna cena vráti bankovým prevodom na pôvodný účet kupujúceho spotrebiteľa, ak sa strany nedohodnú inak.
V prípade vrátenia poškodeného, používaného alebo opotrebovaného tovaru alebo tovaru bez sprievodných dokladov a príslušenstva je predávajúci oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu náhradu škody, resp. iné zákonné nároky, ktoré je oprávnený započítať si oproti pohľadávke na vrátenie kúpnej ceny ( s výnimkou tovaru vráteného z dôvodu preukázaných záručných vád ).
Pri porušení podmienok pre odstúpenie od zmluvy alebo riadneho vrátenia tovaru je predávajúci oprávnený uplatniť si u kupujúceho náhradu škodu, ktorá mu tým vznikla podľa príslušných právnych predpisov.
7. Záverečné ustanovenia
Predávajúci je oprávnený uschovať a archivovať vzájomnú dokumentáciu a zmluvu v elektronickej forme spolu s príslušnými Obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Archivovaná zmluva nie je dostupná kupujúcemu. Zmluvy sa uzatvárajú spravidla v slovenskom jazyku, resp. vekvivalentnom preklade zmluvy uzatvorenej v slovenskom jazyku a podľa práva platného v SR. Kupujúci je oprávnený podstatné náležitosti zmluvy v elektronickej podobe reprodukovať v súlade s právnymi predpismi. Zmluva sa uzatvára na dobu do vysporiadania záväzkov strán zo zmluvy, resp. na dobu do okamihu jej zrušenia postupom podľa zmluvy, OP a právnych predpisov. Minimálna dĺžka trvania záväzkov kupujúceho spotrebiteľa zo zmluvy je určená právnymi predpismi SR, OP a zmluvou.
Pre doručovanie elektronických správ adresovaných kupujúcemu platí, že ak predávajúci neobdrží chybové hlásenie o nemožnosti doručenia správy ( e-mailu alebo SMS správa ) na poskytnutú e-mailovú adresu, resp. telef. číslo kupujúceho ( mobil ), považuje sa táto správa ( e-mail alebo SMS správa ) za doručenú na ďalší deň od jej odoslania, ak kogentné právne predpisy neustanovujú inak.
Pre doručovanie elektronických správ adresovaných predávajúcemu (e-mail) platí, že elektronická písomnosť sa považuje za nedoručenú do momentu, kým jej prijatie predávajúci nepotvrdí kupujúcemu spätnou e-mailovou správou. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju adresát odmietne prevziať, alebo aj v prípade, že si ju adresát vlastným zavinením alebo opomenutím neprevezme. V takom prípade sa považuje za doručenú uplynutím úložnej doby na pošte v trvaní podľa určenia odosielateľa a vrátením zásielky odosielateľovi, o čom musí odosielateľ preukázať nepoškodený dôkaz. Oznámenia doručované prostredníctvom doručovateľa – kuriérskej služby (najmä IN TIME, UPS) budú považované za doručené momentom prevzatia zmluvnou stranou. V prípade neúspešnosti doručenia kuriérskou službou sa bude považovať za moment doručenia tretí deň po vykonaní prvého pokusu o doručenie, pričom vykonanie pokusu o doručenie sa preukáže vyhlásením doručovateľa – kuriérskej služby. Je výlučným oprávnením predávajúceho rozhodnúť akou formou a v ktorých prípadoch touto formou bude komunikovať s kupujúcim (SMS alebo e-mail alebo iný vhodný spôsob).
Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení OP a/alebo zmluvy je neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení zmluvy / OP. V takomto prípade sa strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým tak, aby bol zachovaný účel, sledovaný príslušným neplatným či neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia tejto zmluvy.
Nad činnosťou predávajúceho je oprávnený vykonávať dohľad
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Košiciach pre Košický kraj, Masarykova 10, 040 01 Košice.
Rozhodným hmotným a procesným právom (governing law) je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú z OP, zmluvy alebo v súvislosti s nimi, vrátane sporov z dodávok tovaru budú prejednávať a rozhodovať výlučne súdy v Slovenskej republike podľa práva SR.
Tieto obchodné podmienky sú platné a záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a je možné do nich nahliadnuť aj v sídle predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať novými s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú OP platné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.
Vykonaním registrácie, ako aj zaslaním objednávky a odkliknutím súhlasu so znením týchto podmienok na nákupnom portáli na
www.dominashop.sk pri ukončení procesu objednávania kupujúci potvrdzuje, že mu boli poskytnuté informácie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z.z., že sa oboznámil a súhlasí s OP, reklamačným poriadkom (čl. 5 ), považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu.
Obchodné podmienky v tomto znení sú zverejnené a platné od 20.5.2021 a použijú sa na objednávky doručované cez nákupný portál od tohto dátumu.